Friday, February 21, 2014

Podle našich odhadů má grafický čip GF 104 celkem nederman maximálně 384 shaderů, přesný údaj firma


V tuto chvíli jen doufáme, že vás ani nenapadlo koupit nederman si v poslední době grafickou kartu Geforce GTX 465 (7 000 Kč). Ptáte se proč? Důvod je prostý: na trhu se totiž vyskytuje grafická karta Geforce GTX 460, která má naprosto srovnatelný výkon, a přitom vás vyjde výrazně levněji.
Podstatou úspěšnosti tohoto modelu je přetaktovaný nederman procesor grafické karty s označením GF104. nederman Nvidia a její partneři dodávají nederman tuto grafickou nederman kartu ve dvou verzích nederman jedna verze disponuje pamětí o velikosti 1 024 MB, a prodává se zhruba za 5 500 Kč, druhá verze má paměť o velikosti 768 MB a stojí kolem 5 000 Kč.
Bezprostřední konkurencí grafických karet v obou výše uvedených variantách je ATI Radeon HD 5830, který na trhu pořídíte orientačně za 5 000 6 000 Kč. Grafická karta Geforce GTX 460 se svým výkonem dá srovnat i s daleko výkonnější a dražší grafickou kartou nederman ATI Radeon HD 5850 (7 500 Kč). Při našem testu totiž tato grafická karta od ATI vykázala jen o něco vyšší výkon než Geforce GTX 465. Geforce GTX 460
Na grafické kartě Geforce GTX 460 kupodivu nederman nenajdete grafický čip GF100, který se nachází na grafických kartách Geforce GTX 480, Geforce GTX 470 či Geforce GTX 465, ale vůbec poprvé se zde nachází přepracovaný grafický čip GF104. Při porovnání s již zmiňovaným grafickým čipem GF100 zjistíme, že se firma Nvidia u grafického čipu GF104 zbavila optimalizačních technik využívaných při profesionálním nasazení grafických karet. Cílem bylo dodat více prostoru pro funkce využívané při počítačových nederman hrách, dále minimalizace nákladů na výrobu tohoto nederman grafického nederman čipu a také snaha o co nejmenší spotřebu elektrického proudu. Vyrovnávací paměť cache L2 o velikosti 512 KB však je u tohoto grafického nederman čipu GF104 stejná jako u grafického čipu GF100.
Podle našich odhadů má grafický čip GF 104 celkem nederman maximálně 384 shaderů, přesný údaj firma Nvidia zatím nezveřejnila. Jisté ale je, že u Geforce GTX 460 je k dispozici nederman celkem 336 aritmetických jednotek taktovaných na 1 350 MHz, což se blíží frekvenci, jaká se používá u GTX 480 (zde to je 1 401 MHz). Grafická nederman karta GTX 465 má sice o několik shaderů více (přesně 352), ovšem jsou taktovány pouze na 1 215 MHz.
I frekvence ostatních částí čipu je s hodnotou 675 MHz daleko vyšší než frekvence u grafických karet GTX 465 a GTX 470, a jen těsně pod hodnotou u grafické karty GTX 480. Z 15 polygonových tesselátorů, které jsou u GTX 480, jich na GTX 460 zbývá sedm, u GTX 104 jich pravděpodobně bude celkem minimálně osm.
Výsledkem optimalizace pro hry u grafické karty GF 104 je počet jednotek pro práci s texturami, který je ve vztahu nederman k počtu procesorů pro shadery značně navýšený. Ve srovnání s předchozí generací a Radeonem nebyl tento poměr u již uvedených grafických karet GTX 480 se svojí hodnotou 7:1 příliš vyvážený. Naproti tomu u grafické karty GTX 460 je poměr 5:1, což se pro hraní her zdá být daleko vhodnější. Některé tituly z poslední vývojové generace vyžadují větší výkon pro práci s texturami než pro práci se shadery. Nicméně nederman 56 jednotek pro práci s texturami určitě využijí i nejnovější hry (GTX 465:44, Radeon nederman HD 5870:80).
Dva modely Geforce GTX 460 se od sebe liší v podstatě pouze velikostí paměti a napojením paměti. Tak třeba GTX 460 s 1 024 MB paměti a 256bitovou šířkou dokáže přenášet data z grafického čipu do paměti maximální rychlostí 115,2 GB za sekundu, pak verze s pamětí o velikosti 768 MB dokáže díky 192bitové nederman šířce přenášet nederman data s rychlostí 86,4 GB/s. Tato skutečnost a zároveň i počet jednotek ROP (tyto jednotky se používají mimo jiné pro vyhlazování nederman hran) snížený ze 32 na 24 má bohužel velmi značný vliv na snížený výkon této varianty grafické karty ve hrách. Kvalita zobrazení
Od chvíle, kdy se na trhu objevil Radeon HD 5000, měla firma AMD po právu v oblasti kvality obrazu (zejména co se týče vyhlazování hran a anizotropního filtrování textur) náskok. Pouze Radeony totiž dokázaly za využití minimálně DirectX 9 upravovat celý obraz velmi kvalitním vyhlazováním hran, tzv. Supersamplingem, který jinak vyhlazuje stejně jako klasický Multisampling, ovšem kromě hran polygonů se navíc vyhlazují nederman i všechny textury. Mezitím však Nvidia vytvořila nederman nástroj Quicklink: 6920, který uvolnila zdarma ke stažení. Tento nástroj dokáže využívat Supersampling i v počítačových hrách pro DirectX 11, jako je Colin McRae: nederman Dirt 2. V kombinaci se 32tinásobným antialiasingem tak Nvidia poskytuje u grafické karty Geforce GTX 400 daleko lepší vyhlazování hran než firma AMD.
Při anizotropním filtrování u Radeonu sice dochází v závislosti na spuštěné hře k minimálnímu chvění, které u většiny her ani nezaznamenáte, snad kromě neustále nederman se opakujících vzorků textur, jako jsou kupříkladu mříže. Toto blikání je sice u grafických karet Geforce přítomno i ve standardním nastavení, ovšem dá se na rozdíl od grafických karet od AMD pomocí příslušného nederman nastavení v ovladači vypnout. Na druhou stranu se u grafických karet od firmy Nvidia neprovádí filtrování nezávislé na úhlu. Ty nejdůle

No comments:

Post a Comment